KAWASAKI VÆLGER BRIDGESTONE BATTLAX HYPERSPORT S22-DÆK TIL 2022- NINJA H
Kawasaki vælger Bridgestone Battlax Hypersport S22-dæk til 2022-versionen af sport tourerne Ninja H2 SX og Ninja H2 SX SE
Det er lige i omegnen af 250 kg rå muskelkraft, der bliver sluppet løs, når du vrider håndtaget på Kawasakis nye 2022-modeller af sport tourerne Ninja H2 SX og Ninja H2 SX SE. Muskelbundtet holdes i kort snor med Bridgestones sports radial-dæk Battlax Hypersport S22 – et dæk spækket med teknologiske fintuninger, som får Ninja-køreoplevelsen helt op i omdrejninger, uden at miste grebet.
I november 2021 lancerede Kawasaki sine nye, højtydende 2022-modeller af sport tourerne Kawasaki Ninja H2 SX og Ninja H2 SX SE. Ninja H2 SX leverer potent, kompressorladet performance kombineret med komfort til langturskørsel – og det gør den højtydende sport tourer unik i ordets sande betydning.
2022-modellerne er udstyret med Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) samt en række andre opdateringer af motoren og stellet. Resultatet er et design og touring-potentiale, der er et flagskib fra Kawasaki værdigt.
Kawasaki og Bridgestone får den maksimale sports-performance ud af Ninjaen
Selv om Ninja’en byder på højfarts-touring med mange kræfter, kan du vælge at hoppe af motorvejen og tage ud og køre sving som de fleste sportsmaskiner. Ninjaen er nemlig både egnet til langturs-cruising med høj komfort på motorvejen – og den er en sports touringcykel med hang til sving, som nemt stikker ind på de snoede bjergveje.
Muskelbundtets alsidighed stiller ultimative krav til dækkene. Derfor rammer Ninja H2 SX og Ninja H2 SX SE asfalten med Bridgestones sports radial-dæk Battlax Hypersport S22 som originalmontering. Kawasaki har valgt Battlax Hypersport S22 som det dæk, der kan få den maksimale sports-performance ud af Ninjaen. S22-dækket er stabilt ved høj fart og kan samtidig levere masser af greb ved sportslig kørsel på snoede veje.
Battlax Hypersport S22 er født ud af motorsporten
Udviklingen af Battlax Hypersport S22 har afsæt i Bridgestones mangeårige deltagelse i motorsport, fx FIM Endurance World Championship (EWC) og MFJ All Japan Road Race Championship. Den ekstreme belastning og hastighed ved motorsport kræver vedvarende nyudvikling af slidbane og dækmønster og optimering af dækkets stivhed og vejgreb.
Et overlegent dæk udviklet gennem flere dækgenerationer
Battlax Hypersport S22 er en del af Bridgestones Battlax-linje af MC-dæk. Ligesom Ninja H2 SX og Ninja H2 SX SE er resultatet af en lang udvikling, er Battlax Hypersport S22 også udviklet gennem flere dæk-generationer for at stå med så overlegent et dæk i dag.
Sammenlignet med forgængeren Battlax Hypersport S21 er det især vådvejsgrebet, der er blevet forbedret med Battlax Hypersport S22. Og da S21’eren blev lanceret i 2016, var det med 36 % højere kilometertal end sin forgænger Battlax Hyper Sport S20, som så dagens lys tilbage i 2012.
Undervejs i udviklingen af Battlax Hypersport S22 har Bridgestone arbejdet med flere forskellige teknologier for at opnå markante forbedringer, som blandt andet omfatter:
Svingsikkerheden på regnvåde dage er blevet forbedret ved at øge stivheden i dækmønsteret. Det giver bedre håndtering og performance på våd vej.
- Optimeret resin-blanding i dækmaterialet giver bedre grip på tørre overfalder, især ved lave temperaturer.
- Fin-partiklet silica i dækkets midter-materiale øger dækkets kontaktflade med vejen med 25 % og forbedrer vejgrebet markant på våde veje.
- Med S22 er der mindre slid under motorbremsning. Det øger vejgrebet og giver bedre road handling, uden at det går ud over dækkets levetid.
Battlax Hypersport S22 fås i flere størrelser
Kawasaki Ninja H2 SX SE er originalmonteret med Battlax Hypersport S22 120/70ZR17 M/C (58W) på forhjulet og 190/55ZR17 M/C (75W) på baghjulet.
Battlax Hypersport S22 fås til eftermontering i én størrelse til forhjulet og fem størrelser på baghjulet.
Fordæk:
120/70ZR17M/C (58W)
Bagdæk:160/60ZR17M/C (69W), 180/55ZR17M/C (73W), 190/50ZR17M/C (73W), 190/55ZR17M/C (75W), 200/55ZR17M/C (78W)